Samarbeid

Et godt samarbeid mellom lederne og foresatte er viktig for at den enkelte speider skal få en best mulig speidertid

• Vi forventer at foreldre gir beskjed om speideren kommer eller ikke – på møter og turer. Til dette bruker vi Spond
  • Vi forventer at vi får nok informasjon om speideren, til å ta godt vare på speideren når vi har møter eller er på tur

Vi trenger også at noen foreldre stiller opp på møter og turer, enten fast som ledere eller som hjelpere på enkelte møter og turer.

Foreldrelaget

Alle foreldre/foresatte til barn i Vinterbro speidergruppe blir medlem av Foreldrelaget. Foreldrelaget er en viktig støtteforening som bidrar til drift av speidergruppa. Det kan være å vedlikeholde utstyr, å gjennomføre arrangementer, eller dugnad for skaffe midler til nytt utstyr så vi kan holde medlemskontingenten eller pris for sommerleir lav.

Siden speidergruppa er helt ny er det ikke etablert noen faste tradisjoner for arrangementer vi deltar på og gjennomfører. Men andre speidergrupper arrangerer 17. mai frokost, juletrefester, sommerfest, lysmesse, lotteri og ulike dugnader. Hvor omfattende Foreldrelaget vil være, er fortsatt noe opp til foreldrene selv.

Foreldrelagets øverste organ er foreningens årsmøte, og foreningen ledes av et årsmøtevalgt styre.

Foreldre som stiller opp som ledere i speidergruppen er fritatt for arbeidsoppgaver i Foreldrelaget.